Va arribar una ordre del Govern que ordenava es posés en marxa el ferrocarril que estaria explotat per un Comitè Obrer format per antics empleats.
A l’any 1937, s'encomana un informe per el restabliment del servei, que es va acabar el 23 d'agost amb un resultat favorable de reobertura. El 27 d'agost de 1937, es realitza un assaig amb un primer tren i poc després comencen els serveis regulars entre Mollet i Caldes de Montbui. Els horaris serien el mateixos de l'any 1932.
La línia estaria explotada per un Comitè Obrer format per els antics empleats.
Tots els homes útils que abans de la guerra treballaven al ferrocarril van ser obligats a tornar-hi a treballar.Els van donar un carnet de ferroviari amb un segell que posava "Comité de incautación del Ferrocarril Mollet a Caldas".
Van fer el servei les locomotores "Caldas" i "Remei".
Per posar en servei el ferrocarril, els ex empleats van haver de fer un treball excepcional amb els elements que tenien a mà. Moltes travesses eren pins acabats de tallar, i el material fix o mòbil es va reparar amb ajuda externa.
La colla d'obrers que encara estaven a les cases on vivien des de l'any 1932, amb Niceto Díez, que vivia a l'estació de Palau de Plegamans van procedir a posar en bones condicions les travesses i els rails perquè el tren pogués entrar a la foneria.
Aquells anys van ser terribles per tothom a causa de la fam, manca de combustible, els morts, ...
El tren corria com podia alimentant les calderes amb el poc carbó que es podia trobar i amb la fusta treta del Bosc Gran que endemés servia per fer travesses.
Els preus es van canviar: |