fotografies i notes del Toni
 
 
Inici
Mikado 141-R Liberation
Sèrie A 2-6-6-4
Allegheny 2-6-6-6
Yellowstone 2-8-8-4
Challenger 4-6-6-4
Cab Forward 4-8-8-2
Big Boy 4-8-8-4
 
 
 
 
LES GRANS AMERICANES
Sèrie A 2-6-6-4
La Norfolk & Western Railway va ser una companyia de modestes proporcions que va tenir una gran consideració per sobre d’altres ferrocarrils de similar envergadura. Tenia la flota de locomotores de vapor mes eficaç per arrossegar els grans i pesats trens de carbó, també eren molt bones per portar els llargs trens de viatgers a gran velocitat.
 
Sèrie A
Aquesta va ser un dels millors dissenys de la Norfolk & Western, doncs en aquest disseny de locomotora es van muntar els més moderns components que es fabricaven a finals dels anys 1930.

Primer es van fer dues unitats de proba (1200-1201) i finalitzades aquestes en van construir vuit més durant els anys 1936 i 1937.

La N & W en va fer construir 25 mes durant la segona guerra mundial, i vuit mes de 1949 a 1959.

Entre Wiliamson, WV i Portsmouth, Ohio, aquestes locomotores arrossegaven trens de 13000 tones i entre Portsmouth i Columbus, podien arrossegar trens de 5200 tones.

Eren molt ràpides i podien portar trens de viatgers a una velocitat de 70 mph (127 km/h).

Una A porta una caldera d'alta pressió sobre un bastidor d'acer de fosa i munta coixinets de corrons en pràcticament tots els eixos. La càmera de combustió té 57 metres quadrats amb arc i tenien un consum de carbó de 7 tones i 5000 litres d'aigua a la hora.

Els dissenys d'aquestes locomotores oferien rendiment molt alt en el transport ferroviari, la seva economia era quasi equivalent al dièsel i altres ferrocarrils no podien tenir una locomotora eficaç junt un carbó relativament barat que posseïa la N & W.

En última instància, fins i tot la N & W va haver de cedir al dièsel, la sèrie A es va retirar entre 1958 i 1959.

Aquest grup de locomotores tenia diversos sistemes per augmentar la tracció, diferencies que no es van donar a conèixer, per exemple podien augmentar la pressió de la caldera a 21 atm, la caixa de fums estava aïllada, el pes dels carros tractors tenien un sobrepès de 19 Tm arribant a un pes total de 215,5 Tm.

Quan la Norfolk & Western Railway va posar locomotores diesel en servei, les va vendre a la Baltimore & Ohio Railroad el any 1947 a on van fer servei fins el 1953.
 
El rodatge 2-6-6-4 no va ser únic
La necessitat d’augmentar la potència de les locomotores va portar a fer els fogars més grans i per tant va augmentar el pes decidint col·locar un bogi de e2 eixos.

El 1934, Baldwin va construir tres locomotores d'aquest rodatge per la P&WV (Pittsburgh & West Virginia), que desitjava augmentar la velocitat dels seus trens de càrrega, aquets rodatge es va fer famós per la companyia Norfolk & Western que el va perfeccionar.

El N&W tenia les locomotores més potents amb rodatges 2-6-6-4 i 4-6-6-4. La Baldwin va ser el constructor principal de les 2-6-6-4, mentre que la ALCO ho va ser de les 4-6-6-4.

Al final es va imposar el rodatge 4-6-6-4.
 
Especificacions de Steve Llanso
Sèrie A
Companyia Norfolk & Western (N&W)
Rodatge 2-6-6-4
Números de sèrie 1200 - 1242
Galga Std
Fabricant Baldwin
Any 1936
Sistema de distribució Baker
Longitud i pes de la locomotora   
Distància d’eixos acoblats 4,42 m
Distància entre eixos tractors 21,64 m
Distància locomotora i tender 38,80 m
Pes per eix 32,66 Tm
Pes en servei 196,56 Tm
Pes de la locomotora 259,91Tm
Pes del tender en vuit 171,73 Tm
Pes total locomotora i tender 431,64 Tm
Capacitat d’aigua del tender 83279 L
Mides del esforç de tracció  
Diàmetre rodes tractores 177,80 cm
Pressió de caldera 20,41 atm
Cilindres - diàmetre 60,96 cm
Cilindres - carrera 76,20 cm
Esforç de tracció 5710 kg
Capacitat de calefacció  
Àrea del fogar 55 m2
Àrea de graella 11 m2
referències
Norfolk & Western Railway Historical Photograph Collection
What's up with the N&W Class A 1218?
American locomotives - A Pictorial Record of Steam Power 1900-1950, Edwin P. Alexander, Bonanza Books, 1950.
http://www.steamlocomotive.com
 
 
 
Antoni Roca Albino
troca00@gmail.com
  www.rocaalbino.cat