fotografies i notes del Toni
 
 
Inici
Mikado 141-R Liberation
Sèrie A 2-6-6-4
Allegheny 2-6-6-6
Yellowstone 2-8-8-4
Challenger 4-6-6-4
Cab Forward 4-8-8-2
Big Boy 4-8-8-4
 
 
 
 
LES GRANS AMERICANES
CHALLENGER 4-8-8-4
A la dècada de 1930, amb un tràfic de mercaderies cada vegada mes gran, la Union Pacific Railroad feia servir dobles traccions amb les 2-8-8-2 i les 2-10-2 per pujar les pendents de les Wahsatch Mountains.

Per ser mes competitiva, la companyia, necessitava una locomotora que reduís els costos de personal de les dobles traccions.

La UP simplement necessitava una locomotora que prou potent per pujar més ràpid les Wahsatch Mountains.

Arthur H. Fetter, l'Enginyer Mecànic General, havia dissenyat les locomotores de la Unió Pacífic des del 1918 i era el responsable del desenvolupament de les locomotores 4-8-2 "Muntanya" i la 4-10-2 "Overland" que eren la força de tracció de la Union Pacífic.

Fetter va suggerir una locomotora articulada per reduir el pes i augmentar el límit de velocitat a les 50 mph per les locomotores mes potents del ferrocarril, les rígides 4-12-2. Tenia un acord amb l'American Locomotive Company i col·laborava força sovint amb els enginyers i dissenyadors.

Per la nova locomotora que volien construir van decidir partir de la 4-12-2.

Per controlar millor tot el conjunt es va decidir dividir els sis eixos amb dos grups de 3.

Igualment es canvien els cilindres de 27x31" (68,6x78,8 cm) per quatre de 22x32" (55,9x81,2 cm) i s’augmenten 2" (5 cm) el diàmetre de la caldera i s’eleva la pressió de 220 psi (14,9 atm) a 255 psi (17,6 atm).

El fogar es va ampliar havent de fer un bogi de 2 eixos per suportar el pes afegit.

La ALCO va lliurar la primera 4-6-6-4, UP número 3900 el 25 d'agost de 1936 en Council Bluffs i després d'una breu cerimònia, es va dirigir al oest arrossegant un tren frigorífic.

Al 1936, durant una reunió, Otto Jabelmann, vicepresident d'Investigació i William Jeffers, vicepresident executiu del Sistema d'Unió Pacífic, escoltant a JW Burnet, superintendent General de tracció i maquinària, va proposar una proba per la nova locomotora.

Burnett havia decidit operar per primera vegada amb la nova locomotora, sense fer doble tracció des Ogden fins a Wahsatch i després anar a River Green abans de retornar a Ogden amb un altre tren dient que "aquest es un repte per qualsevol locomotora" i Jeffers va respondre "si que ho es ... les noves locomotores les anomenarem "Challenegers".

Després de la reunió Jeffers va enviar un memoràndum al Departament de Publicitat en que explicava què volia dir el nom de "Challenger" utilitzat en tots els comunicats de premsa sobre la nova locomotora.

La Unión Pacific Railroad van comprar un total de 105 "Challenger" i altres companyies en van comprar les 147 del total de 252 que es van construir.

La Baldwin Locomotive Works en va construir 27 unitats i la American Locomotive Company en va construir la resta.
 
Locomotores Challenger construïdes
Companyia 1936 1937 1938 1940 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 Totals
Clinchfield           4 4       4 12
D&H       20     15   4 1   40
D&RGW     10     5 6         21
NP 12 9     6   10 10       47
SP&S   6           2       8
UP 15 25       20 25 20       105
WN       6 6             12
WP                       7
Total 27 40 17 26 12 29 60 32 4 1 4 68
 
Constructors de locomotores Challenger
Companyia Quantitat Constructor
Carolina, Clinschfield & Ohio 12 ALCO
Carolina, Clinschfield & Ohio 6 D&RGW
Delawarre & Hudson 40 ALCO
Denver & Rio Grande Western 6 ALCO
Denver & Rio Grande Western 15 Baldwin
Grat Northern 2 SP&S
Northern Pacific 47 ALCO
Spokane, Portland & Seatle 8 ALCO
Union Pacific 105 ALCO
Western Maryland 12 Baldwin
Western Pacific 7 ALCO
 
Locomotores Challenger preservades
Classe Companyia Localització status Constructor
3977 46644 UP Cody Park, North Platte, NE exposició ALCO #70160, 1943
3985 4644 UP UP engine house, Cheyenne, WY operativa ALCO #70160, 1943
1508 J-95 D&H Ogden Shops, Calgary, AB en restauració  
 
Especificacions de Steve Llanso
Sèrie 4664-2/3 4664-5 CSA-1/CSA-2
Companyia UP UP UP
Rodatge 4-6-6-4 4-6-6-4 4-6-6-4
Números de sèrie 3950-3999 3930-3949 3900-3939 / 3800-3839
Galga Std Std Std
Fabricant ALCO ALCO ALCO
Any 1942 1944 1936
Sistema de distribució Walschaert Walschaert Walschaert
Longitud i pes de la locomotora       
Distància d’eixos acoblats 4,36 m 4,36 m 4,36 m
Distància locomotora i tender 38,23 m 35,08 cm 35,08 m
Pes per eix      
Pes en servei 183,12 Tm 183,34 Tm 181,36 Tm
Pes de la locomotora 284,40 Tm 287,80 Tm 257,16 Tm
Pes del tender en vuit 197,99 Tm 197,09 Tm 146,33 Tm
Pes total locomotora i tender 482,40 Tm 484,89 Tm 403,49 Tm
Capacitat d’aigua del tender 94635 L 94635 L 68538 L
Mides del esforç de tracció      
Diàmetre rodes tractores 175,26 cm 175,26 cm 175,26 cm
Pressió de caldera 19,05 atm 19,05 atm 17,35 atm
Cilindres - diàmetre 53,34 cm 53,34 cm 55,88 cm
Cilindres - carrera 81,88 cm 81,28 cm 81,28 cm
Esforç de tracció 4415,82 kg 4415,82 kg 4413,68 kg
Capacitat de calefacció      
Àrea del fogar 55,93 m2 56,11 m2 50,91 m2
Àrea de graella 12,26 m2 12,26 m2 10,06 m2
referències
http://www.steamlocomotive.com
http://www.southernsteamtrains.com/aallegheny.htm
 
 
 
Antoni Roca Albino
troca00@gmail.com
  www.rocaalbino.cat