A la dècada de 1930, amb un tràfic de mercaderies cada vegada mes gran, la Union Pacific Railroad feia servir dobles traccions amb les 2-8-8-2 i les 2-10-2 per pujar les pendents de les Wahsatch Mountains.
Per ser mes competitiva, la companyia, necessitava una locomotora que reduís els costos de personal de les dobles traccions.
La UP simplement necessitava una locomotora que prou potent per pujar més ràpid les Wahsatch Mountains.
Arthur H. Fetter, l'Enginyer Mecànic General, havia dissenyat les locomotores de la Unió Pacífic des del 1918 i era el responsable del desenvolupament de les locomotores 4-8-2 "Muntanya" i la 4-10-2 "Overland" que eren la força de tracció de la Union Pacífic.
Fetter va suggerir una locomotora articulada per reduir el pes i augmentar el límit de velocitat a les 50 mph per les locomotores mes potents del ferrocarril, les rígides 4-12-2. Tenia un acord amb l'American Locomotive Company i col·laborava força sovint amb els enginyers i dissenyadors.
Per la nova locomotora que volien construir van decidir partir de la 4-12-2.
Per controlar millor tot el conjunt es va decidir dividir els sis eixos amb dos grups de 3.
Igualment es canvien els cilindres de 27x31" (68,6x78,8 cm) per quatre de 22x32" (55,9x81,2 cm) i s’augmenten 2" (5 cm) el diàmetre de la caldera i s’eleva la pressió de 220 psi (14,9 atm) a 255 psi (17,6 atm).
El fogar es va ampliar havent de fer un bogi de 2 eixos per suportar el pes afegit.
La ALCO va lliurar la primera 4-6-6-4, UP número 3900 el 25 d'agost de 1936 en Council Bluffs i després d'una breu cerimònia, es va dirigir al oest arrossegant un tren frigorífic.
Al 1936, durant una reunió, Otto Jabelmann, vicepresident d'Investigació i William Jeffers, vicepresident executiu del Sistema d'Unió Pacífic, escoltant a JW Burnet, superintendent General de tracció i maquinària, va proposar una proba per la nova locomotora.
Burnett havia decidit operar per primera vegada amb la nova locomotora, sense fer doble tracció des Ogden fins a Wahsatch i després anar a River Green abans de retornar a Ogden amb un altre tren dient que "aquest es un repte per qualsevol locomotora" i Jeffers va respondre "si que ho es ... les noves locomotores les anomenarem "Challenegers".
Després de la reunió Jeffers va enviar un memoràndum al Departament de Publicitat en que explicava què volia dir el nom de "Challenger" utilitzat en tots els comunicats de premsa sobre la nova locomotora.
La Unión Pacific Railroad van comprar un total de 105 "Challenger" i altres companyies en van comprar les 147 del total de 252 que es van construir.
La Baldwin Locomotive Works en va construir 27 unitats i la American Locomotive Company en va construir la resta. |