fotografies i notes del Toni
 
 
Inici
Mikado 141-R Liberation
Sèrie A 2-6-6-4
Allegheny 2-6-6-6
Yellowstone 2-8-8-4
Challenger 4-6-6-4
Cab Forward 4-8-8-2
Big Boy 4-8-8-4
 
 
 
 
LES GRANS AMERICANES
CAB FORWARD 4-8-8-2
La divisió de Sacramento de la Southern Pacific, tenia prop de 100 km de pendents (150 milles) que poden arribar el 2,5% a la línia de Sierra Nevada, des Roseville fins Sparks, també tenien gairebé 30 milles (48,2 km) amb túnels i amb llocs de perill d'allaus de neu. A més, amb els anys, els trens van augmentar la seva longitud i es va fer necessari que les locomotores fossin més potents.

El 1909, la Southern Pacific va demanar dos Mallet 2-8-8-2 convencionals, classificades MC-1 (Mallet-Consolidation) i numerades 4000 i 4001. En el seu viatge a les "Hill" van sorgir dos problemes evidents:

1 - La gran quantitat de fums i gasos expulsats per la xemeneia, gairebé asfixien als maquinistes.
2 - La força d’escapament era tan gran que es trencaven els sostres de les galeries anti-neu.

El segon problema es va arreglar fàcilment posant deflectors a la xemeneia per a dirigir els gasos als costats, però el primer problema va requerir força més atenció.

Poc després del lliurament de les MC-1, un maquinista emprenedor va pensar que tenia que solucionar el problema del terrible calor que patien, el soroll i l’asfixia. Va decidir girar la locomotora tirant el tren marxa enrere. Això va alleugerir els problemes anteriors però en va crear d’altres com era la conducció amb els senyals de via al costat del fogoner. Malgrat aquest problemes altres maquinistes van seguir el seu exemple.

Un equip de enginyers dissenyadors de la Southern Pacific se els va ocórrer dissenyar una locomotora amb la cabina a la part davantera, la van classificar com MC-2.

La Baldwin va construir 15 locomotores per la Southern Pacific sense haver fet proves! Les van numerar de 4002 a 4016 i les van lliurar el febrer i març de 1910.

Els comandaments de la conducció i del fogar els van col·locar davant canviats de tal manera que els maquinistes controlaven perfectament la via i els senyals. Com que el fogar queda lluny del tender, es va pensar cremar fuel preparant el fogar per aquest tipus de combustible. Aquest fogar estava lleugerament pressuritzat i amb l’aire del dipòsit principal que assegurava un flux de combustible constant.

Inicialment, els equips de maquinistes, estaven preocupats per si en un pas a nivell xocaven contra un camió de gasolina, doncs aquest explotaria just a sobre d'ells. Sortosament en els 46 anys de funcionament d’aquestes locomotores mai van tenir un accident, els maquinistes tenien des la cabina una visibilitat molt gran.

Després de 32 anys de rebre les locomotores se les va classificar com a MC-4 i MC-6, ometent la MC-3 i la MC-5. La Southern Pacific va tenir 256 "Cab Forward" de diverses disposicions de rodes com la 2-8-8-2, la 4-6-6-2 i la 4-8-8-2.

Aquestes locomotores amb la cabina al davant van ser una marca de distintiva de la Southern Pacific.

Anomenades també "Cab-in-fronts" (Cabina en front) i "Backup Mallies" (Mallets de seguretat), encara que sols algunes de les primers series eren Mallets de veritat. Sembla que en el mon no hi havia locomotores d’aquest tipus, encara que han existit alguns exemplars com a prototipus.
 
Altres coses de les Cab Forward
 
Les Yellowstone de la Southern Pacific
No totes les locomotores articulades de la Southern Pacific eren Cab Forwards. Tenien 12 locomotores de la classe AC-9 fabricades per Lima, de gran potència, la Yellowstone de carbó 2-8-8-4 amb la mateixa potència de les Cab Forwards. Van ser numerades de 3800 a 3811 i van ser utilitzades al sud-oest.
 
Monkey Dech (plataforma de mico)
Les locomotores Cab Forwards de la Southern Pacific tenien una plataforma després de la caixa de fum. Aquesta plataforma anomenada "Monkey Dech" es tenyien sovint amb l'òxid provocat per l’aigua de la caldera i els productes químics dels tractaments del aigua. A mes, moltes vegades queia sobre la plataforma vapor i fang, els empleats del ferrocarril eren conscients d’aquest fet. No obstant això, els vagabunds pensaven que aquest era un bon lloc per viatjar i en passar per els túnels s’escaldaven i asfixiaven.
 
El fi de les Cab Forward
La última que va circular en servei comercial va ser la 4-8-8-2 nº 4211 transportant un mercaderies de Oakland fins Davis i després a Roseville amb només un sol furgó de cua el 30 novembre de 1956.

Al novembre de 1957 la nº 4274 va circular per última vegada de Donner Pass fins a Sacramento. El 1960 va ser retirada la última AC-10 nº 4243.

El 7 de maig de 1981 la AC-12 nº 4294 va ser designada com a Monument Històric Nacional d’Enginyeria Mecànica.

La Souther Pacific era la única companyia que va fer servir les Cab Forward.
 
Constructors de locomotores Challenger
Companyia Quantitat Constructor
Carolina, Clinschfield & Ohio 12 ALCO
Carolina, Clinschfield & Ohio 6 D&RGW
Delawarre & Hudson 40 ALCO
 
Locomotores Cab Forward preservades
Sèrie Companyia Localització status Constructor
4294 AC-12 SP California State Railroad Museum, Sacramento, CA   Baldwin #70101, 1944
 
Especificacions de Steve Llanso
Sèrie 4664-2/3 4664-5 CSA-1/CSA-2
Companyia UP UP UP
Rodatge 4-6-6-4 4-6-6-4 4-6-6-4
Números de sèrie 3950-3999 3930-3949 3900-3939 / 3800-3839
Galga Std Std Std
Fabricant ALCO ALCO ALCO
Any 1942 1944 1936
Sistema de distribució Walschaert Walschaert Walschaert
Longitud i pes de la locomotora       
Distància d’eixos acoblats 4,36 m 4,36 m 4,36 m
Distància locomotora i tender 38,23 m 35,08 cm 35,08 m
Pes en servei 183,12 Tm 183,34 Tm 181,36 Tm
Pes de la locomotora 284,40 Tm 287,80 Tm 257,16 Tm
Pes del tender en vuit 197,99 Tm 197,09 Tm 146,33 Tm
Pes total locomotora i tender 482,40 Tm 484,89 Tm 403,49 Tm
Capacitat d’aigua del tender 94635 L 94635 L 68538 L
Mides del esforç de tracció      
Diàmetre rodes tractores 175,26 cm 175,26 cm 175,26 cm
Pressió de caldera 19,05 atm 19,05 atm 17,35 atm
Cilindres - diàmetre 53,34 cm 53,34 cm 55,88 cm
Cilindres - carrera 81,88 cm 81,28 cm 81,28 cm
Esforç de tracció 4415,82 kg 4415,82 kg 4413,68 kg
Capacitat de calefacció      
Àrea del fogar 55,93 m2 56,11 m2 50,91 m2
Àrea de graella 12,26 m2 12,26 m2 10,06 m2
referències

http://www.steamlocomotive.com/cabforward/other.shtml
http://www.northeast.railfan.net/steam24.html
http://www.csrmf.org/?id=162
http://steamcad.railfan.net/

 
 
 
Antoni Roca Albino
troca00@gmail.com
  www.rocaalbino.cat